Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
#KVHB:CD-ROM --- #KVHB:Projectmanagement --- #KVHB:Projectwerking --- Contains audio-visual material --- 454.1 --- Doelen --- Doelstellingen
Choose an application
37.02 --- 454.1 --- didactiek --- leerdoelen --- Leerdoelen --- Leerplannen --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijs-doelstellingen --- Schoolwerkplan --- 691 --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- didactiek - doelstellingen --- Doelstellingen --- Pedagogie en didactiek --- Education--Buts et fins --- Onderwijs--Doelstellingen --- #GSDBP --- 454 ) Didactiek - algemeen --- leerdoelen (ler) --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Didactiek --- Geprogrammeerde instructie --- Onderwijskunde --- (zie ook: Pedagogiek) --- Leerdoel
Choose an application
De reeks Algemene en Vergelijkende Onderwijskunde heeft in de eerste plaats ten doel belangrijke buitenlandse bijdragen van algemeen - en vergelijkend - onderwijskundige aard gemakkelijker toegankelijk te maken voor allen die praktisch en theoretisch bij het onderwijs zijn betrokken. Studies voor het onderwijs in binnen- en buitenland uit eigen taalgebied zullen eveneens in deze reeks worden opgenomen. Behalve aan vergelijkend-onderwijskundige studies, zal o.m. aan publicaties over de theorie en de doelstellingen van het onderwijs, het onderwijs- management, de onderwijstechnologie, de methoden van onderzoek van het onderwijs, de begeleiding van het onderwijs, de psychologie van het onderwijs, de sociologie van het onderwijs en de economie van het onderwijs bijzondere aandacht worden geschonken. In de reeks is nadrukkelijk gestreefd naar een nauwe Belgisch-Nederlandse samenwerking.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- leerdoelen --- Objectives of teaching --- didactiek --- leerdoelstellingen --- 37.013.2 --- #GSDBP --- #WWIS:AGGR --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Formation Opleiding --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- 454.1 --- Leerdoelen --- Onderwijs --- Pedagogie --- doelstellingen : taxonomie (ler) --- 111967.jpg --- 111968.jpg --- Onderwijskunde --- Taxonomie --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Pedagogiek: doelstellingen --- Doelstellingen --- 371.3 --- #gsdbP --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- affectieve opvoeding --- classificatie --- didactische principes --- leeplanontwikkeling --- onderwijsdoelen --- onderwijskunde --- organisatieprincipes --- taxonomie --- Doelen --- Didactiek --- Cognitieve opvoeding --- 453.2 --- pedagogiek (gez) --- cognitieve opvoeding --- Doelstelling --- Leerdoel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
89085281641
Didactics of religion --- Godsdienst --- Godsdienstpedagogie --- Catechese --- #gsdb11 --- 268.222 --- 456.8 --- didactiek --- godsdienst --- 478.6 --- Godsdienstonderwijs --- C6 --- religieuze vorming --- pedagogiek --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geloofsopvoeding --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding)
Choose an application
Methodologie --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Sensorische ontwikkeling --- ontwikkelingsdoelen ; k.o. --- psychosociale doelen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Doelstellingen ; kleuteronderwijs --- kleuterschool: doelstellingen --- kleuterschool: ontwikkelingsdoelen --- Didactiek; algemeen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- 471.4 --- didactiek --- leerdoelen --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsdoelen --- Psychosociale ontwikkeling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- sensorische ontwikkeling --- Handboek/cursus --- didactiek kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- ontwikkelingsdoelen ; k.o
Choose an application
Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactiek. --- Algemeen. --- Audiovisuele media --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- Teaching --- didactiek --- leren --- leerplannen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- 371 --- #gsdbP --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- #KVHB:Didactiek --- 454 --- onderwijskunde --- didactiek : algemeen (ler) --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- #SBIB:37H0 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- Pedagogie --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Media --- beheersingsleren --- didactische werkvormen --- doelstellingen --- evaluatie --- excursies --- gespreksvormen --- groepsdynamica --- huistaken --- individualiserende werkvormen --- leerinhouden --- lesvoorbereidingen --- onderwijsmedia --- praktijkleren --- projectmethode --- Didactiek; algemeen --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Onderwijs --- Inleidingen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
60 (inter)actieve, levensbeschouwelijke werkvormen zijn verdeeld over zes modules:1. aangename kennismaking, 2. groepsvorming, 3. conflicthantering, 4. verhalenderwijs, 5. overweging6. evaluatie.
Didactics of secundary education --- Didactics of religion --- Didactic strategies --- godsdienst --- 268.222 --- C6 --- levensbeschouwing --- religieuze vorming --- schoolpastoraal --- didactiek --- schoolcatechese --- 485.7 --- Conflicten --- Evalueren --- Groepsvorming --- identiteit --- godsdienst, didactiek, so (ler) --- levensbeschouwelijke vorming (ler) --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek secundair onderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Levensbeschouwing --- Godsdienst --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- 456.8 --- didactische werkvormen --- didactisch materiaal --- onderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Didactische werkvorm
Choose an application
Schrijven. --- Lezen. --- Begrijpend lezen. --- Doelstellingen. --- Informatiebronnen. --- Lager onderwijs. --- Leerlijnen (Groeilijnen). --- Spelling. --- Technisch lezen. --- Woordenschat. --- Taalonderwijs --- Geletterdheid. --- Nederlandse taal. --- 456.1 --- Nederlands --- begrijpend lezen --- didactiek --- geletterdheid --- informatieverwerving --- schrijven --- spelling --- taalbeschouwing --- technisch lezen --- 475.24 --- 475.26 --- Begrijpend lezen --- Doelstellingen --- Informatiebronnen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Lezen --- Schrijven --- Spelling --- Technisch lezen --- Woordenschat --- 475.2 --- Geletterdheid --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Didactiek --- Leerlijnen --- Taalbeschouwing --- Informatievaardigheden --- Leerinhouden --- Leermiddelen --- Logopedie --- Leermethoden --- Leerlijn --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leerinhoud --- Leermiddel --- Leermethode
Choose an application
Universiteiten en hogescholen kiezen steeds vaker de ontwikkeling van beroepscompetenties en academische vorming als uitgangspunt bij de vernieuwing van studieprogramma's. De samenhang in een curriculum, de integratie van kennis uit diverse vakgebieden en doorlopende leerlijnen zijn voor studenten van groot belang. Ook visitatiecommissies, vertegenwoordigers van werkgevers en afgestudeerden vragen om meer aandacht voor (beroeps)competenties en academische vaardigheden. In dit boek is veel kennis en ervaring bijeengebracht uit onderwijsinnovaties waarin het gehele curriculum van opleidingen opnieuw werd doordacht vanuit deze gezichtspunten. De voorbeelden komen uit diverse studierichtingen in het wetenschappelijk en hoger beroepsonderwijs.
onderwijsbeleid --- competentiemanagement --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; hoger onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- academische vorming --- beroepscompetenties --- hoger onderwijs --- 489.4 --- competentieleren --- didactiek --- 37.08 --- 378 --- competenties --- curricula --- docenten --- leren --- onderwijsonderzoek --- onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- toetsen --- vaardigheidstraining --- vorming --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 378.1 --- Competenties --- Didactische doelstellingen --- Doelstellingen --- Leren --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, holt --- Onderwijs, sociale vaardigheden --- Onderwijs, universitair en voortgezet --- Opleidingen --- Praktijkonderwijs --- Vaardigheden --- Zelfstudie --- 371.3 --- Academische vaardigheden --- leerplannen --- onderwijshervormingen --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- personeelsaangelegenheden. Personeel --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- 371.1 --- Bijscholing --- Opleiding --- Professionalisering --- Competentie --- Arbeidsmarkt
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|